Van de Mosselbank naar Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu Van de Mosselbank naar Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu

Van de Mosselbank naar Den Bosch

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria en Lex

11 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 25 september 2010
Bruinisse

Vandaag zijn Ilse, Yourie en Sacha aan boord gekomen voor een nachtje. Het is geen mooi weer, dus videootje kijken en spelletjes doen.

Zondag 26 september 2010
Bruinisse/Bleiswijk

Jeroen stapt om 09.00 uur aan boord met Stanley. Zij blijven een weekje voordat de hele familie zich verzamelt voor het ‘omaweekend’.
Matthijs viert vandaag zijn verjaardag. Jeroen, Stanley en ik gaan ons in het feestgedruis storten. Een feest met heel veel kindertjes. Stanley vermaakt zich best.
Lex heeft intussen krabbetjes gevangen met Yourie en Sacha.

Maandag 27 september 2010
De Archipel

‘s Morgens naar de Archipel gevaren om krabbetjes te vangen (vaste prik met kindertjes). Het was een grauwe dag en we hielden het niet helemaal droog, dus we zijn binnen gebleven nadat we even het eilandje verkend hebben en met modderschoenen terugkwamen.

Dinsdag 28 september 2010
Bruinisse

Lex heeft met Stanley krabbetjes gevangen op de Archipel. Volgens mij waren ze nog niet over de schrik van vorige week heen en ze bleven verstopt. De oogst was 4 krabben. Later nog even gewandeld op de Veermansplaat. Ook nogal modderig na al die regen van de laatste tijd. Er waren niet echt veel schelpen te rapen en Stanley werd moe. Maar stenen in het water gooien vond hij fantastisch! Hij raakte plots over zijn moeheid heen en wilde niet meer stoppen.
Later zijn we naar Bruinisse gevaren en hebben ons weer aan de steiger gebonden. Ging een stuk beter dan de vorige keer. Het was nu windstil.

Woensdag 29 september 2010
Bruinisse

Met Stanley naar een binnenspeeltuin op Aqua Delta gegaan. Hij heeft zich daar flink uitgeleefd.
Jeroen en Stanley zijn ’s middags naar Den Bosch vertrokken om de andere opa op te zoeken.

Donderdag 30 september 2010
Bruinisse

Jeroen is ’s middags weer naar Den Bosch gegaan om vrienden te bezoeken en we hadden Stanley alleen. Weer naar de speeltuin geweest voor een paar uur. Daarna de lijntjes losgegooid en naar de Mosselbank gevaren (Stone Island) noemde hij dat. Hij heeft ongeveer drie emmers met stenen in het water gegooid. (‘I had a very nice day, thank you) zei hij ‘s avonds.

Vrijdag 01 oktober 2010
Port Zelande

Naar Port Zelande gevaren. Het ‘omaweekend’ (van mijn moeder) was aangebroken. We konden de boot mooi (gratis) aanleggen bij een steigertje naast het park. We waren met teveel personen voor de 2 huisjes dus wij sliepen op de boot. We hebben de sleutels opgehaald en zijn naar de huisjes gegaan waar wij de families een voor een konden verwelkomen. De hele familie was compleet. We waren met 13 volwassenen en 5 achterkleinkinderen.

Zaterdag 02 oktober 2010
Port Zelande

Gezwommen in Aqua Mundu. Iedereen had het geweldig naar z’n zin.

Zondag 03 oktober 2010
Port Zelande

Weer gezwommen, ’s middags gebarbecued en daarna vertrok de een na de ander. Het weekend was een succes en weer voor herhaling vatbaar.

Maandag 04 oktober 2010
Dinteloord

Mijn zuster, zwager en mijn moeder zijn nog gebleven en we hebben ’s morgens de huisjes mee opgeruimd en netjes achter gelaten. Ik zou eerst met hen mee naar huis rijden, maar heb toch besloten met Lex mee te varen, anders moest hij de sluizen alleen doen en ik had toch dinsdags een snipperdag genomen omdat het anders wel erg snel zou zijn om de dag erna weer op m’n werk te starten.
Naar Dinteloord gevaren. Jan (vd W.) en Ron hadden de auto al eerder daar op de parkeerplaats gestald zodat we van daar naar Den Bosch terug konden. De koelkast uitgeladen, was in de auto en wat er verder nog meekon.. Gordijntjes dicht en de boot op slot. Het doet weer een beetje zeer om afscheid te nemen.
De Anaconda wordt er binnenkort uitgehaald om het onderwaterschip te doen. Dat is flink aangegroeid. Lex wil dan ook weer naar de stuurinstallatie gaan kijken.

Dinsdag 05 oktober 2010
Den Bosch

Het was maar goed dat we nog een dag overhadden. Tijdens de vakantie had Jan (onze medebewoner) gemerkt dat het contactslot van mijn auto niet meer werkte. We hebben telefonisch geregeld met een garage dat er een ander ingezet zou worden. De sleutel opgehaald bij de garage. Mijn auto zag er uit als een plaggenhut en startte niet. Weer een nieuwe accu gekocht (2 jaar geleden ook al) en door de wasstraat. Dat mocht niet baten. Moest toch met de hand gewassen worden.

Woensdag 06 oktober 2010
Den Bosch

Ben weer naar mijn werk in Boxtel gereden en daar wachtte me weer een warm welkom. Was meteen weer thuis alsof er geen vakantie geweest was.
Nu weer een aantal maanden er tegenaan voordat we weer gaan varen.

Het was heel leuk te zien dat er veel op de site gekeken werd en weer veel reacties.

Tot volgend jaar!

• 11 Oktober 2010 - 12:23

Bauk En Ank:

Het was erg leuk jullie verslagen te lezen, we hebben er van genoten, vooral omdat het voor ons zoveel herinneringen opriep. wij wensen jullie in de toekomst nog veel zeilplezier, geniet er van!

• 11 Oktober 2010 - 12:37

Hans & Anja:

Ja, wij hebben ook van de verhalen genoten! Tot het volgend jaar zullen we maar zeggen, dan komt er weer een nieuw deel van Anaconda's logbook uit.
    Geniet van de winter maanden, voor je het weet is het weer stressen om alles op tijd klaar te krijgen voor de volgende reis.

• 11 Oktober 2010 - 13:34

Theo Keijzers:

Maria en Lex, ik heb weer genoten van jullie reisverslag. Er valt altijd wel iets spannends te beleven. Ik behoor tot de groep stille genieters, waarvan er waarschijnlijk een hele hoop zijn< maar wilde jullie niet onthouden dat we wel degelijk jullie verhalen volgen.
    Maria, welkom thuis bij WSD. Zal je weer regelmatig bij de lunch ontmoeten. Kun je je verhalen nog eens hervertellen. Groet en op naar de volgende trip.
    Theo.

• 11 Oktober 2010 - 17:43

Remko:

Welkom Thuis!

Ook ik heb genoten van jullie verhalen én foto's
    kan niet wachten tot jullie weer gaan haha
    Tot ziens in db?

X

• 12 Oktober 2010 - 09:43

Shirlee En John:

Welcome home! It sounds like you had a great vacation.

• 12 Oktober 2010 - 16:34

Private-dancer:

Genoten van jullie verslag. Biedt veel inspiratie!