Van Middelburg naar Bruinisse - Reisverslag uit Bruinisse, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu Van Middelburg naar Bruinisse - Reisverslag uit Bruinisse, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu

Van Middelburg naar Bruinisse

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria en Lex

17 September 2010 | Nederland, Bruinisse

Vrijdag 10 september 2010
Veerse Meer

We zijn ’s middags vanuit Middelburg vertrokken naar het Veerse Meer nadat we boodschappen hebben gedaan, een was gedraaid en water getankt. We kunnen weer vooruit. Het Veerse meer is een grote watervlakte met allerlei steigertjes waar je gratis kunt liggen in een mooie omgeving. Sommige steigers zijn verbonden met de kant en dan kun je naar het strand. Onderweg naar het meer hebben we Veere even aangedaan. Ik was er nooit eerder geweest en was een paar boodschapjes vergeten. Die in Veere te doen: vergeet het maar. Er is geen enkele supermarkt, groentewinkel, slager of bakker. De inwoners moeten daarvoor naar Middelburg. Wel een straat met allerlei toeristenwinkeltjes. Zelfs een winkel waar ze alleen schapen verkochten van wol. Een bakker of groentewinkel zou praktischer zijn. Het is op zich een mooi stadje met oude gebouwen en een fort.

Zaterdag 11 september 2010
Veerse Meer

De laatste dag dat mooi weer voorspeld is en dat is te zien. Het is erg druk met boten, de steigers liggen vol. We zijn met het bijbootje langs de steiger gekropen en hebben een emmer mosselen geraapt. Ik heb ze schoongemaakt en meteen gekookt. Morgen gebakken mosselen.

Zondag 12 september 2010
Veerse Meer

We zijn een paar steigers opgeschoven en nu kunnen we via de steiger naar het strand waar een vliegerfeest is. Het is nog steeds mooi weer en er staat een mooi windje voor de vliegers.

Maandag 13 september 2010
Veerse Meer

We liggen nu nog met 3 boten aan de steiger. Een daarvan is een klein bootje met een Duitser die in de zomer door Zeeland zwerft. Een manier van varen die te betalen is.
De zon schijnt nog steeds en de regen en harde wind hebben zich nog steeds niet gemeld. We hebben een wandeling door de bossen gemaakt naast het strand van het meer.
Kleine paadjes waren overwoekerd door bramen en brandnetels. We zijn verschillende keren omgedraaid omdat we niet verder kunnen.

Dinsdag 14 september 2010
Veerse Meer

Onze windmolen maakt overuren! Het beloofde weer is gekomen. Het regent en de wind poeiert om de boot. We zitten lekker warm in ons bootje met een boek.

Woensdag 15 september 2010
Veerse Meer

Weer een dag van luieren en even naar het strand waar weer een behoorlijk windje stond.

Donderdag 16 september 2010
Grevelingen

Met een donkere lucht waar soms een zonnetje doorheen scheen zijn we vertrokken met als doel eerst St. Annaland, maar toch besloten om door te varen. De wind was erg wisselend, soms zwak en dan ineens, in de buien, weer flinke vlagen. We hebben ’t bijna droog gehouden. De brug bij de sluis van Bruinisse is kapot en nu draait deze beperkt. Om 16.15 uur kwamen we daar aan en die zou om 18.30 uur draaien. Ik heb eten gekookt en toen het bijna klaar was ging de sluis open.
We zijn bij de Mosselbank aan een steiger gaan liggen (weer gratis!). De hemel scheurde open toen we net lagen, geluk gehad.

Vrijdag 17 september 2010
Bruinisse

’s Morgens naar de haven van Bruinisse gevaren. Moesten nog wat boodschappen doen en een Grevelingenvlagje kopen. Dan mag je overal gratis aan alle steigers liggen bij de eilandjes. Is erg leuk.
Erik en Matthijs komen zaterdag. Als ’t dan erg slecht weer is gaan we zwemmen in Port Zelande. Maar we hopen dat we toch nog krabbetjes kunnen vangen op ‘krabbetjesland’ zoals Matthijs ’t noemt.
Vanavond bij Peter en Wilma van de Peer Gynt op visite, die hebben hier hun thuishaven.

De verhaaltjes worden nu wel korter, er zijn ook minder nieuwe dingen en de zeeavonturen zijn afgelopen voor dit jaar.

Heel veel groetjes vanuit Zeeland.

Maria en Lex

• 17 September 2010 - 21:59

Mieke:

...en de zeeavonturen zijn afgelopen voor dit jaar.
    ... schrijf je hierboven.
    Dat klinkt toch wel een beetje triest.
    Toch heb ik gelezen dat jullie weer vele onvergetelijke dingen meegemaakt hebben!!!
    Volgend jaar weer??
    Dikke kus, Mieke

• 19 September 2010 - 16:39

Ami, Mirna , Soe, Ro:

Hallo
    Zijn jullie weer in de buurt,leuk, kunnen we weer een keer langskomen.
    Ik heb nog niet alles gelezen, maar dat hoor ik het wel van jullie zelf,
    Groeten en kussen

ps nog net op tijd voor een reactie hi,hi,hi

• 20 September 2010 - 06:11

René:

Hoi Maria,
    Uiteraard weer een mooi verslag wat prettig leest. Geniet nog van jouw laatste vakantieweken. Het wordt deze week weer mooi weer (?). Veere is inderdaad een heel mooi plaatsje maar volgens mij is er wel ergens een supermarkt, maar geen Aldi of een Action!

• 04 Oktober 2010 - 21:41

Wilma En Peter:

ja lang niet gereageerd, maar we hebben jullie gelukkig al wel gezien, was erg gezellig we hebben jullie wel gemist hoor

gauw tot ziens

wilma en peter