We vertrekken weer. - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu We vertrekken weer. - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu

We vertrekken weer.

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria en Lex

29 Mei 2010 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Het heeft dus weer iets langer geduurd dan gepland. De hele winter niet kunnen klussen (te koud, we hebben 15 graden nodig voor 2 componenten); nogal wat pech met de stuurinstallatie, lijn in de schroef, daardoor flexibele koppeling kapot. De nieuwe achterstagen zijn gisterenavond pas gemaakt, foute spanners binnengekomen etc. etc. (koop nóóit een boot, als je wilt varen huur er maar een). Maar wij hebben er ondanks al ’t werk en de kosten toch beslist geen spijt van.

Lex vaart vandaag de boot naar Strijensas waar de masten op gezet worden. Dat wilden we vorige week al doen, maar onze mede-mastenopzetters konden toen niet.

Met dit mooie weer krijgen we er ook weer zin in. Het is de laatste weken bar slecht geweest.

Nu gaan op 1 juni en op 7 juni heel goede vrienden van ons trouwen, dus die 2 bruiloften pikken we nog mooi mee. Ook een feestje met collega's van mij kunnen we nog meevieren. En aan de verkiezingen kunnen we nu ook meedoen. Die worden wel spannend. Reden genoeg om nog even te wachten.

We gaan dus z.s.m. na de 7e naar het zuiden. Is nog een hele ruk. Hopen dat we mooi weer krijgen met de wind uit de goeie richting. Naar het zuiden hebben we natuurlijk het liefst noord-west of noord-oostenwind en dat is het meestal niet. En op de terugweg dus weer andersom.

Ik heb me hier toch wel vermaakt. Eerst een week naar Engeland, was heel erg fijn ons manneke (kleinzoon Stanley) weer te zien (love you oma boat). Met m’n verjaardag werd ik speciaal in de Morgan van Kate’s vader naar een geweldig restaurant gereden. Hartstikke leuk. De weggetjes zijn daar erg smal, hoge heggen, onoverzichtelijke bochten en dan nog hard rijden. Ik snap niet dat er niet veel meer ongelukken gebeuren. Ik zit liever op een boot.

En Lex maar iedere dag werken, 7 dagen per week.

We hopen dat het in Nederland ook mooi weer wordt voor jullie.

Heel veel groetjes en we kijken weer uit naar jullie reacties!

• 29 Mei 2010 - 09:54

Koudenburg:

Wij wensen jullie een heel goede reis, zonder al te veel tegenslagen, jullie kunnen het en de anaconda ook!
    groeten, Ank en Bauk

• 29 Mei 2010 - 10:06

Mieke:

Hai Maria en Lex (harde werker!!),
    Een hele fijne trip wens ik jullie, GENIET!!
    Deze keer hebben jullie vast beter weer dan vorig jaar.
    Maria ga je nog een weersverwachtingenonderzoek doen?
    Lieve groet, Mieke

• 29 Mei 2010 - 10:20

Kochanka Crew:

Heel veel plezier, geniet ervan !!
    En vaar vlgs het Ierse spreekwoord:
    When God made Time, he made plenty of it !

Safe Journey.

• 29 Mei 2010 - 12:35

Femke:

Een hele goeie reis gewenst en (Zoals mijn oma altijd zei) Bemint elkander!

• 29 Mei 2010 - 14:33

Johan Van Coenen:

Hoi lex en Maria,

Maria goed dat je spierballen nu groot genoeg zijn om te vertrekken,vorals de stuur inr het begeeft.
    ik wens jullie heel veel succes en een leuke reis

tot ziens

• 30 Mei 2010 - 16:43

Mieke Kuenen:

Lieverds, wij wensen jullie een hele goede reis. Het mooie weer komt eraan vanaf dinsdag.
    Deze reis komen er geen stukken! (ik zou niet weten wat er nog stuk kan gaan!...)We zullen jullie reisverslag weer met plezier volgen. Veel liefs.
    Mieke en Jos.

• 30 Mei 2010 - 16:59

Ydo Heijsman:

Heel veel plezier jullie samen!! blijf gezond en pas goed op

• 30 Mei 2010 - 17:49

Hans En Maria:

Ha die Maria en lex we wensen jullie een behouden vaart. met veel noordoostenwinden!!en zien uit naar de eerste reisverhalen gr hans en maria

• 30 Mei 2010 - 20:41

John En Anna:

Veel plezier. Mooie tocht en behouden thuiskomst of behouden komst ergens anders!

• 31 Mei 2010 - 08:37

Conrad:

alvast veel plezier en goede winden gewenst, maar we zien elkaar nog. XXX

• 31 Mei 2010 - 09:34

Jony Van Beers:

Op naar een nieuwe reis en nieuwe verhalen!! Heel veel plezier samen en geniet er van!

Groetjes Jony

• 31 Mei 2010 - 12:05

Adri En Mariëtte:

Wij wachten op de volgende soap,het blijft genieten met jullie verhalen!
    Een hele mooie reis !

Lieve groeten

• 01 Juni 2010 - 12:08

Bart V.d.Heijden:

"May you always have Fair Winds and Following Seas"

• 01 Juni 2010 - 15:57

Wim En Diana:

Ook vanuit gorinchem wensen wij julie een behouden vaart.
    zelf gaan we dit jaar niet zo ver want de lodestone ligt nog in de loods, zij ondergaat een metamorfose.
    groetjes wim en diana

• 07 Juni 2010 - 16:58

Ivo & Ria:

Hoi lex en Maria
    Jammer dat het wat later is geworden. misschien zien we elkaar dan nog op de terugweg. Wij liggen nu in Cherbourg.
    Hou doe en we houden elkaar op de hoogte.

• 10 Juni 2010 - 08:37

Patrick, De Overbuur:

Hoi Maria en Lex,

Het jaar lijkt te vliegen. Af en toe een schimp van jullie kunnen ontwaren en nu alweer een nieuwe bestemming, welke met behulp van de sextant bereikt kan worden.
    Ja, het leven gaat door, de herfst, een lange winter, een ontluikende late lente en nu een bloemrijke tuin.

Ik ben thans voor een klant, een museumboot in Maassluis, bezig een expositie te ontwerpen. Dan weet ik ook eens wat het is om op een boot te moeten werken.
    Ik ga jullie reis volgen, en als de katten in nood zijn kun je mijn hulp altijd inroepen. Ik hoor het wel.

Patrick