Van Bruinisse naar Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu Van Bruinisse naar Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu

Van Bruinisse naar Den Bosch

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria en Lex

27 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Zondag 20 september
Volkeraksluis

Via de sluis van Bruinisse naar de Krammersluis waar Jan en Bea lagen. Hartstikke leuk om ze weer te zien.
Daarna naar de Volkeraksluis gevaren om daar de auto op te halen en Fons, de vader van Lex te feliciteren met z’n 95e verjaardag. Hij was heel blij met z’n paling.
Nog naar Den Bosch Maritiem gewandeld waar op een boot van Neptunus, onder leiding van Ageeth ‘Lang zal hij leve’ luidkeels werd gezongen. Toen we er op de terugweg nog een keer langsliepen werd dit weer enthousiast herhaald. Fons genoot er van.
Om 6 uur teruggereden naar de sluis, waar onze boot geduldig lag te wachten.

Maandag 21 september
Hellevoetsluis

Over het Haringvliet naar Hellevloetsluis gemotord. Het water was een spiegel.
Bij het havenmeesterkantoor even gestopt. Lex heeft vroeger een aantal jaren in die haven gelegen en de havenmeester herkende hem direct. Ook de oude sleutel van het hek paste nog steeds na 10 jaar.
We zijn met de boot boodschappen gaan doen! Er ligt een steiger bij het winkelcentrum en daar hebben we aangemeerd. Chinees gehaald en op de boot gegeten.
In de haven afgemeerd en Bea gebeld om een afspraak te maken. Dat zijn vrienden die we in 2002 hebben leren kennen vlak voordat zij op reis gingen met hun zeilboot de Vijla. Zij zijn 4 jaar weggeweest (voornamelijk Caribië) totdat Ted, hun zoon naar school moest.

Dinsdag 22 september
Hellevloetsluis.

Naar de watersportzaak gegaan waar Roon (van de Vijla) werkt. Lex en hij hebben de nieuwe stuurinstallatie besproken. Roon zal hem bestellen en dan zal Lex hem waarschijnlijk in Hellevoetsluis in gaan bouwen. Roon heeft hetzelfde systeem. De boot komt dus voorlopig nog niet naar Den Bosch.
’s Avonds heeft hij ons met de auto opgehaald en hebben we een gezellige avond bij hen doorgebracht. Het leven aan de wal valt vooral voor Roon niet mee. Hij is nu plannen aan het smeden om toch weer op een boot te kunnen gaan wonen. Ze hebben nog een heel leuk dochtertje gekregen dat in december 1 jaar wordt.

Woensdag 23 september
Volkeraksluis

Vandaag stond er wel wind, al was het niet veel. We gingen tussen de 2,2 en 4 knopen. Het leek er zelfs op dat we de laatste brug (15.30 uur) niet zouden gaan halen, hebben de motor dus even bijgezet.
We liggen nu weer aan de sluis, samen gezellig een boek te lezen.

Donderdag 24 september
Den Bosch

Ik ben met de auto naar Dinteloord gereden en Lex heeft de boot overgevaren. We werden hartelijk verwelkomd in de haven en liggen daar weer op onze ‘oude’ plek. De boot doorgelopen en met een wagen vol tassen naar huis gereden. Nu is de vakantie echt afgelopen. Thuisgekomen kwam Bram ons meteen kopjes geven, Cleo is boos en loopt weg.
Stefan gaat verhuizen naar z’n vriendin, dus we moeten een nieuwe huisgenoot zoeken.
Een grote stapel post wacht op ons met voor mij 2 laatste aanmaningen (heb ’t intussen geregeld).
This is real life again.

Vrijdag 25 september
Den Bosch

Boodschappen gedaan en opgeruimd.

Zaterdag 26 september
Den Bosch

Naar Bleiswijk geweest. Matthijs is jarig en de familie weer gezien. Dinsdag roept de plicht, wel leuk om de collega’s weer te zien. Voor de volgende vakantie is het doel nog niet duidelijk. Er zijn verschillende opties. Maar we gaan weer, het bevalt ons goed zo.

Er volgt nog een verhaaltje met een samenvatting van de reis.

We hebben een fantastische vakantie gehad!