De eerste vakantie - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu De eerste vakantie - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Maria en Lex - WaarBenJij.nu

De eerste vakantie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maria en Lex

30 Maart 2008 | Nederland, Zeeland

In 2007 zijn we dus weer voor de eerste keer op vakantie gegaan. Naar Zeeland om alles eens uit te proberen.
De masten werden er door Lex, Rean en mij opgezet voorbij de Moerdijk. Vanaf daar gaan alle bruggen weer open en kun je de masten laten staan. Hier ging 't al een beetje mis. De kleine mast raakte los en viel met z'n kopje op de grond: marifoonantenne kapot.
De volgende dag wilde de motor niet starten: vuil in de diesel. Dat heeft ons de hele vakantie beziggehouden: op de meest spannende momenten stopte de motor: bij het naderen van een sluis die net leegliep (anker uitgegooid en net op tijd gestopt). Nog een keer konden we juist op tijd afremmen door een lijn over een hoge paal te gooien voordat we twee mooie witte boten voor ons raakten. We hebben ook nog een paar dagen op de kant gestaan omdat we iets in de schroef hebben gekregen en de schroefas krom was. Ik zal jullie niet verder vermoeien met alle pechjes die we gehad hebben, maar al met al een fantastische vakantie gehad. Zeeland is toch wel erg mooi en leuk varen. Aan eilandjes liggen of een steigertje en mosselen rapen. Of gewoon op anker en bij slecht weer lekker een boek lezen.
De Aanaconda heeft ook weer voor de eerste keer in lange tijd zout water geproefd: We zijn naar Blankenbergen gevaren. Ze vaart fantastisch! Zie de video.

• 30 Maart 2008 - 20:48

Lex:

Leuk gedaan Maria

• 31 Maart 2008 - 21:16

Ben Van Gorkum:

heb een fijne reis, en kom gezond weer terug.
    Ben

• 13 April 2008 - 08:17

Paul Willems:

Jongens maak er iest heel moois van en heel veel plezier in het noorden van Europa
    Gr Paul en marianne
    www.zilverzeiler.nl

• 15 April 2008 - 11:15

Theo Goijaarts:

Ziet er geweldig leuk uit, geniet er van en een behouden reis.
    Groetjes je Raboadviseur.

• 23 April 2008 - 11:52

Renate:

Hier alvast een berichtje vanuit Boxtel.
    Laat tijdens de vaart het mooie weer maar hier, en hou maar een klein beetje voor jezelf.
    Ik wens je alles wat goed is, en als mijn contract verlengd wordt zie ik je weer eind september

Groetjes Renate

En we houden je in de gaten!

• 23 April 2008 - 13:39

Carina Van Aarle:

Maria,
    Ik had jou ook nog een hele fijne lange vakantie toe willen wensen, maar je bent er al vandoor.
    Bij deze dus; een hele fijne vakantie toegewenst samen met Lex!!
    Groetjes,
    Carina van Aarle

• 24 April 2008 - 05:39

Ad Van Den Breekel:

Maria&Lex

Bon Voyage, let wel water is voor de vissen!

groet, Ad

• 24 April 2008 - 05:53

Henk:

Ik wens jullie een behouden vaart. Natuurlijk veel plezier en zeilgenot. Laat een en ander begeleiden door swingende gipsy-jazz, dan gaat ons team ook een klein beetje mee.

Greetzz,
    Henk

• 24 April 2008 - 07:24

Sascha:

Hoi Maria (en Lex natuurlijk)!

Ik heb je niet meer live kunnen "uitzoenen" dus op deze manier wil ik jullie heel veel plezier wensen. Geniet er van samen, het wordt vast een bijzondere reis! Een beetje jaloers ben ik wel, maar ik ga deze zomer ook weer spannende nieuwe dingen beleven....
    Vaar voorzichtig en tot??

Heel veel groetjes, Sascha

• 24 April 2008 - 07:27

Judith Robben:

Een hele goede reis en geniet van alle moois wat jullie tegen komen.

groetjes Judith

• 28 April 2008 - 06:10

Renate:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes Renate en Gertie

• 28 April 2008 - 14:37

Conrad:

Geniet van je scheepje, de tijd die je hebt en elkaars gezelschap.
    goede tijd en tot horens.
    Conrad.

• 01 Mei 2008 - 09:47

Dian:

Hoi Maria & Lex,

Hoe is de Engelandtocht verlopen?
    Ik hoop dat jullie niet te veel mankementen hebben gevonden.

Nu op naar de grote reis.
    Geniet ervan

Groetjes